2JZ ce mythique bloc n'est pas prêt de se faire oublier.
Base d'une IS mkIII, 2JZ-GTE, turbo T4, boite 5 manuelle, plus de 700 ch, presque 680NM. Je ne vais rien dire de plus, voici des chiffres et des photos qui résument tout.
ENGINE:
2JZGTE engine swap
Brian Crower 3.4L Stroker Kit with forged crank, forged rods and billet oil pump gear; complete valvetrain with stage 3 camshafts, 1mm oversized valves, valve guides, titanium retainers, adjustable camgears
JE Pistons forged 9.5 compression pistons with upgraded wrist pins
Mission Critical CNC ported head
WPC Metal Treatment on all engine components
ETS Turbo Manifold T4 Twinscroll
Garrett GTX3582R dual ball bearing turbo
Dual 44mm wastegates
Custom 4” exhaust system
GReddy 3 Row Type 29 intercooler, aluminum pullet kit, timing belt, aluminum catch tank
Hypertune intake manifold, 90mm throttle body, fuel rail
Deatschwerks 1000cc injectors
Fuel Surge tank with dual external fuel pumps
AEM Infinity Standalone ECU, boost control, s witchablemaps
Rywire custom engine wiring harness and setup ignition coils
Evasive Motorsports engineassembly and tuning
Koyo aluminum radiator
Dual aluminum oil coolers
Motul Fluids 300V 15W50 engine oil, gear competition transmission fluid, MoCoolcoolant additive
DRIVETRAIN:
OS Giken Triple Plate TR?series clutch
R154 5?spd with billet internals components
Custom 4” driveshaft
OS GIken clutch type LSD
Upgraded axels
FOOTWORK:
Brembo High Performance GT system
Monoblock 6 piston (front)
Monoblock 4 piston (rear)
KW V3 coilovers with custom spring rates
Motul RBF660 brake fluid
Custom front upper control arms
Custom hydraulic steering system
WHEELS/TIRES:
Advan TCIII wheels
Front: 18x9.0” +25
Rear: 18x9.5” +45
Maxxis MA-Z1 Victra Tires
Front: 255/35 ZR18
Rear: 275/38 ZR18
EXTERIOR:
Modellista 5?piece lip kit
TRD rear trunk spoiler
Custom carbon fiber hood vents
INTERIOR:
Sparco EVO 2 bucket seats custom wrapped in leather, seat brackets and sliders. 5?point safety belt harnesses
Custom harness bar
Digital instrument display
Custom hand brake system (for Drifting)
Dernière modification par ravrouva (26-04-2014 15:33:31)
Hors ligne
Impressionnant.
Ils auraient juste pu mettre la calandre de la F SPORT
Pour être heureux, suffit de le vouloir
Hors ligne
voila c'est ca que je veux, une is3 avec un moteur 6 en ligne, c'est pourtant simple
Dernière modification par Bryan78 (26-04-2014 17:08:01)
Lexus is300h F-sport/exécutive 07/2018 et ct200h f-sport 07/2016
Hors ligne
Bestiale, et méchante !
Hors ligne
voila c'est ca que je veux, une is3 avec un moteur 6 en ligne, c'est pourtant simple
Exactement !
Moteur V8 accepté aussi, comme toute architecture digne de la noblesse de Lexus.
Lexus IS 300 05/2002, GPS, TOE, kit SRT, 130.765km (10/2010) - 185.021km
Renault Clio III 1.5 dCi 75 Air Société 04/2013, bluetooth, régulateur de vitesse, 107.558km (09/2019) - 116.412km
Ex : Rover 214 Si 05/1990, compte-tours, 16 soupapes, 95.313km (07/1997) - 166.196km (11/2001)
Ex : Toyota Yaris TS 01/2002, air conditionné, chargeur 6 CD, 8km (01/2002) - 53 164km (08/2006)
Ex : Renault 4 GTL 11/1984, volant, phares, 97.919km (10/2000) - 126.457km (08/2016)
Ex : Citroën ZX 1.9D Entreprise 12/1992, allume-cigares, horloge, 243.943km (03/2006) - 466.424km (09/2019)
Hors ligne
Ah ce 2JZ !!!!!
Ex IS 200 pack luxe GPS "01 1C6 cuir beige ( 2005-2006 )Ex IS 200 pack GPS "00 1C0 cuir noir ( 2008-2009 )Ex IS 300 Sportcross pack luxe GPS toe "01 1C0 cuir noir ( 2009-2011 )
Ex GS 300 1C0 pack luxe GPS toe "01 cuir noir ( 2011-2011 )
Ex IS 300 1C0 L-Tuned "02 cuir beige (2012-2015)
Ex Lexus IS-F 2008 rouge matador
Ex nx250h pack 2019 Ex NX300h luxe
+ Lexus IS-F 2011 noix onix et blanc
+ Lexus NX 350h 2022 luxe pack design gris titane noir
Hors ligne
Elle aurait du succès si elle se vendait comme ça!
Hors ligne